FOCUS FM
  • home
  • FOCUS FM
  • wat we doen
  • resultaten
  • contact

 

Wij geloven in afstemming. Of het nu gaat om opnieuw af te stemmen op een markt die verandert of om beter afgestemd te zijn op de behoefte van klanten. Net zo sterk geloven we in medewerkers erbij betrekken om de belofte aan klanten waar te maken. We zien dat dit de basis vormt van duurzame successen. Om dat in praktijk te brengen hebben we de essentiesinaasappel® en Cloudia® ontwikkeld. Hiermee kunnen we successen versnellen en vergroten.
waarom
Waarom?

Om beter af te stemmen op je klanten & medewerkers. 


omdat het anders leuker beter kan
hoe
Hoe?

• door de betrokkenheid te 
  vergroten [intern & extern]

• met een speciaal 
  programma voor het MKB

• met onze 'sinaasappel' 
  maken we zaken tastbaar

• met Cloudia® zorgen we 
  voor borging en verankering 

• we maken alles concreet
   en praktisch toepasbaar
wat
Wat?

We bieden een compleet programma. Hoofdthema's:

•  verdienmodellen

•  marketing & strategie

•  communicatie 
    [intern + extern]

•  personeel
wat levert het op
Wat levert het op?

De organisatie wordt waardevoller.

•  klanten raken betrokken 
   en kiezen bewust 

•  samen werken vanuit
    
dezelfde focus

•  vanuit betrokkenheid
    en plezier in het werk

•  resultaat:  
    beter rendement

Buitengewoon slim bedacht: de essentiesinaasappel en Cloudia.

Louis Camps | directeur Koninklijke Woudenberg

wat vormt de aanleiding?

De aanleiding om FOCUS FM in te schakelen kan om vele redenen: omzet loopt terug; concurrenten komen overal vandaan; veranderende klantbehoeften; wens om de organisatie te veranderen; nieuwe koers, duidelijke richting/ visie, positionering aanscherpen, betere marges, betrokkenheid medewerkers verbeteren, beter afstemmen op de klanten van morgen, groeiende markt en kansen, teambeleving versterken, omzet/ rendement verbeteren, besparingen realiseren, inspiratie, nieuwe klanten werven, effectieve marktbenadering, nieuwe verdienmodellen, succesvol reageren op veranderende markt, nieuwe concepten/ activiteiten etc. 
Zie ook
ons aanbod.
Cloudia interne communicatie
Cloudia® verbetert interne communicatie
effectiever

Het is aan de mensen intern om de verwachtingen van klanten waar te maken. Bij veel organisaties zagen we dat die verwachtingen niet goed werden beantwoord door interne miscommunicaties, een overkill aan informatie en het ontbreken van kennis delen buiten de hiërarchische 'leemlagen'... Trainingen en workshops hebben hierop geen blijvend effect. Om de continuïteit van een optimale communicatie te waarborgen hebben we daarom een systeem ontwikkeld: Cloudia®.

Wat doen wij anders?

Waar veel adviesbureaus blijven hangen in theorieën/ plannen en reclamebureaus vooral gericht zijn op vorm, focussen wij ons op haalbaarheid in de praktijk. Om je ambities om te zetten in successen maken we gebruik van onze essentiesinaasappel®, Business Model Canvas, de 'Golden Circle' van Simon Sinek en onze eigen Cloudia®.
Essentie Sinaasappel
Laat u ook inspireren met de
essentiesinaasappel®

 
De essentiesinaasappel® is meer dan een afbeelding van een sinaasappel. Het is een instrument waarmee we de toegevoegde waarde van elke organisatie helder en tastbaar kunnen maken. 

Hiermee werken we op een manier waarmee de meest succesvolle organisaties zo buitengewoon succesvol zijn geworden: van binnen naar buiten, vanuit het waarom naar het hoe naar het wat [zoals de 'Golden Circle' van Simon Sinek, maar dan in de praktijk...]. 

Met de workshops van Gert en Reginald konden alle medewerkers aanhaken aan onze gezamenlijke missie. Erg waardevol.

Louis Camps | directeur Koninklijke Woudenberg
Benieuwd? Neem contact met ons op.
t. 074 750 88 29
volg ons op Social Media
ontvang onze organisatie-tips 
concept & design: fitting image